Tapahtuma, Pohjoisen Suomen Atopiayhdistys

Puhelin: 0400-4322113-44872
Yhdistyksen sähköposti: pddfsginen@atopialiitto.fi

Tapahtuma: Vanhempainilta

Atopiayhdistyksen vanhempainilta järjestetään yhdessä Lapin allergia- ja astmayhdistyksen kanssa torstaina 3.11. klo 18-20. Tilaisuus on Mannerheimin Lastensuojeluliiton tiloissa (Pirkkakatu 2, Rovaniemi).

Tilaisuudessa käsitellään useita aiheita, mutta keskiössä ovat aiheet lasten ruoka-aineallergioista ja lasten ihonhoidosta. Miten pärjätään lapsen tai useamman lapsen kanssa, joilla on rajoittunut ruokavalio? Miten koostetaan runsasravinteinen ruokavalio, mutta samalla maukkaita ruokia, jotka maistuvat usein ronkeleille lapsille? Taustalla voi olla myös vahvasti mukana lapsen atopia, joka pelkästään luo haasteen lapsen vanhemmille, mutta yhdistettynä ruoka-aineallergioihin luo vielä lisähaastetta. Lapsen kanssa kommunikointi on tärkeää, mutta usein hankalaa, sillä lapset eivät vielä osaa samalla tavalla kertoa tarpeistaan. On myös tärkeää osata valita turvalliset ja hajusteettomat sekä mahdollisimman luonnolliset tuotteet. Tilaisuuden lopussa on aikaa myös avoimelle keskustelulle.

Tilaisuus on maksuton. Kahvitarjoilu!

Tapahtuma: Ihopäivä

Lapin alueen Ihopäivä järjestetään tänä vuonna Torniossa Peräpohjolan opistolla maanantaina 14.11. klo 17-20.

Luentoja ihosta (Psoriasiksen ja kuivan ihon hoito) ja voidenäytteitä on tarjolla maksutta. Tilaisuus järjestetään yhdessä muiden ihojärjestöjen kanssa. Tilaisuudessa käsitellään uusimpia löydöksiä sairauden suhteen sekä tuoreimpia markkinoille tuotuja voiteita. Voidenäytteiden lisäksi tuotteita on mahdollista ostaa tilaisuudessa mukana olevalta jälleenmyyjältä.

Mikäli haluaisit osallistua yhdistyksemme edustajana päivään, ota yhteyttä puheenjohtajaan (yhteystiedot yllä).

Tilaisuus on maksuton ja avoin kaikille. Kahvitarjoilu!

Tapahtuma: Joulumyyjäiset

Yhdistyksen perinteiset joulumyyjäiset pidetään torstaina 8.12. Lapin keskussairaalan ala-aulassa klo 10 alkaen.

Myynnissä on leivonnaisia, käsitöitä ja arpoja. Mikäli olet jauhopeukalo tai muuten näppärä käsistäsi, ota yhteyttä puheenjohtajaan niin katsotaan miten voisit omalta osaltasi auttaa yhdistystä varojen keruussa.

Tapahtumapaikalla tulee olemaan useita kymmeniä pöytiä täynnä niin käsitöitä, leivonnaisia (suolaisia ja makeita), koristeita, koruja kuin jalkineita ja vaatteitakin.  Tapahtuman yhteydessä järjestetään lisäksi ruokailu, jossa on tarjolla lämmin ruoka (kasvissosekeittoa sekä jauhelihakeittoa lisukkeineen) sekä kahvitarjoilu. Varaathan mukaan myös käteistä, sillä kaikissa pöydissä ei ole tarjolla korttimaksumahdollisuutta!

Tapahtuma

Liity Atopialiiton jäseneksi, se kannattaa! Jäsenetuna tarjoamme tuotteita alennetuin hinnoin, ilmaisia näytteitä, vuosittaisia tapahtumia sekä mahdollisuuksia uusien ystävien löytämiseen vertaistukea tarjoavien tapahtumien merkeissä.