Nuoret atoopikot

Atooppinen ihottuma vaikuttaa elämään monella tavalla. Atooppisen ihon joutuu ottamaan huomioon monissa arkisissa valinnoissa (esim. vaatteet, kosmetiikka), ja pahimmillaan se voi haitata koulunkäyntiä ja harrastuksia.

Ammatinvalinnassakin on hyvä ottaa atopia huomioon, ja keskustella aiheesta esimerkiksi koulun opinto-ohjaajan, terveydenhoitajan tai lääkärin kanssa. Myös työvoimatoimisto auttaa ammatinvalinnassa. Jos tuntuu, ettei tilannettasi ymmärretä em. tahoilla, voit ottaa yhteyttä Iholiittoon ja kysyä neuvoa.

Atopialiitto tarjoaa myös nuorille atoopikoille mahdollisuuksia keskustella ja tavata toisiaan. Voit esimerkiksi ottaa yhteyttä atopiayhdistysten nuorisovastaaviin tai osallistua keskusteluun keskustelupalstallamme.

Nuorten toiminta Atopialiitossa

Atopiayhdistyksissä on hyvä mahdollisuus päästä toteuttamaan toimintaa myös nuorille atoopikoille, ota siis yhteyttä lähimpään yhdistykseen, mikäli toiminta kiinnostaa!

Atopialiiton hallituksessa nuorisotoiminnasta vastaa Heikki Vihanto.

koiranputki pieni