Iholiiton kurssit ja tapaamiset

Iholiiton kurssivalikoimasta löytyy kursseja ja tapaamisia, jotka soveltuvat atooppista ihottumaa sairastaville. Lisätietoa kursseille ja tapaamisiin hakemisesta antaa Iholiitto.

ERI KURSSIMUODOT

Sopeutumisvalmennuskurssit (Kela- ja RAY-rahoitteiset) ovat tavoitteellista sosiaalista ja lääkinnällistä kuntoutusta. Kursseilla saa tietoa ihosairauksista, niiden hoidosta, kuntoutuksesta ja muista palveluista. Kursseilla tapaa muita ihotautia sairastavia, joiden kanssa voi jakaa kokemuksia ja saada vertaistukea.  Kurssit tarjoavat myös mahdollisuuden virkistäytyä ja saada voimavaroja arkipäivän elämään. Sopeutumisvalmennuskurssien ohjelma pyritään muokkaamaan mahdollisimman pitkälti hakijoiden tarpeiden ja tavoitteiden mukaan.

Kurssien ohjelmassa on tietopainotteisia luentoja ja erilaista ryhmämuotoista toimintaa, kuten keskustelu-, rentoutus- ja liikuntaryhmiä. Osassa kursseista on mahdollisuus myös yksilölliseen ohjaukseen. Sopeutumisvalmennuskurssien pituus on 2-5 päivää. Iholiitolla on 10 sopeutumisvalmennuskurssia: viisi Kela-rahoitteista ja viisi Ray-rahoitteista kurssia. Lisäksi Iholiitto tekee yhteistyötä Allergia- ja astmaliiton kanssa Kela-rahoitteisissa nuorten kursseissa.

Aurinkopainotteinen sopeutumisvalmennus on tarkoitettu vaikeaa ja keskivaikeaa atooppista ihottumaa sairastaville. Kurssit järjestetään ilmastollisesti suotuisissa olosuhteissa Kanariansaarilla.

Lisätietoja sopeutumisvalmennuksesta antavat kuntoutussuunnittelija Risto Heikkinen p. 045 114 4459 ja koulutussuunnittelija Teija Launis p. 040 589 3267

Tarkempia tietoja kursseista ja tapaamisista sekä ohjeet hakemiseen löytyvät Iholiiton sivuilta.