Tervetuloa Läntisen Suomen Atopiayhdistyksen sivuille!

Puheenjohtajan terveiset

On tullut aika taas suunnitella mielen ja kehon virkistykseksi tapahtumia alkaneelle vuodelle. Mikäli sinulla on ajatuksia miten piristää mieltä ja/tai ihoa niin tule rohkeasti paikalle kevätkokoukseen!

Mikäli et pääse kokoukseen mutta sinulla olisi ehdotus niin pistä se tulemaan sähköpostilla osoitteeseen: lantinen@atopialiitto.fi

Terveisin

Kari Suominen

Läntisen Suomen Atopiayhdistys ry

Oletko kiinnostunut yhdistystoiminnasta?
Haluaisitko järjestää toimintaa atoopikoille Turun seudulla?

Yhdistys kaipaa uusia toimijoita!
Jos kiinnostuit, ota yhteyttä puheenjohtajaan.

Läntisen Suomen tapahtumat

21.5.2016

Retki Tuorlan Observatorioon

Tutustumisreki Tuorlan Observatorioon

lauantaina 21.5.2016

Yhteinen kokoontuminen klo 11.30 Observatorion edustalla

Meille on varattuna "Seitsemän ihmettä" -planetaarioesitys, esitys alkaa klo 12 (kesto n. 30 minuuttia), esityksen päätteeksi puolen tunnin opastettu tutustuminen Suomen suurimpaan kaukoputkeen ja kallioluolan valokuvanäyttelyyn. Esitysten jälkeen, sään salliessa, mahdollisuus lähteä yhdessä Tuorlan luontoon piknikille (omat eväät mukaan).

Muuta mielenkiintoista Tuorlassa:

* Tuorlan majatalo (n. 400m observatoriosta), jossa sijaitsee vanhanajan lähiruoka- ja lahjapuoti (avoinna klo 9-16).

* Luontopolkuja: Tuorlan ja Karpanmäen lehtoalueilla on kaksi luontopolkua: lapsille on kilometrin pituinen Peikkopolku ja toinen neljän kilometrin pituinen polku.

Kuinka Tuorlaan pääsee:

Observatorio sijaitsee noin 12 kilometrin etäisyydellä Turusta Helsingin suuntaan Kaarinan kaupungin ja Piikkiön kunnan välissä.

Omalla autolla: Observatorion ohittava päätie on tie numero 110. Tieltä kääntyvä risteys on merkitty kylteillä, joissa lukee Varsinais-Suomen maaseutuoppilaitos, Tuorlan observatorio ja Tuorlantie Jatka risteyksestä noin 50 metriä koivukujaa pitkin ja käänny seuraavasta risteyksestä vasempaan (risteyksessä on kyltti Tuorlan observatoriolle). Tämä tie vie muutaman rakennuksen ohi ja johtaa metsään, nousee mäelle, ohittaa kaksi tähtitornia ja johtaa lopulta observatorion päärakennuksille, noin 400 metrin päässä risteyksestä.

Bussilla: 700 ja 702 (kuuluu Föli-alueeseen) lähtevät Turun kauppatorilta ja pysähtyvät myös Tuorlan pysäkillä. (Saapumisohjeet Turun yliopiston / Tuorlan vierailijainformaatiosivuilta)

Ilmoittautumiset 9.5.2016 mennessä osoitteeseen toimisto@atopialiitto.fi tai puhelimitse numeroon 010 3252570 (esitykseen mahtuu 38 henkilöä).

Lämpimästi tervetuloa joko yksin, kaksin tai koko perheen voimin!

Läntisen Suomen Atopiayhdistys ry

Kotipaikka: Turku

Yhteystiedot:

Puheenjohtaja Kari Suominen
lantinen(a)atopialiitto.fi

Vertaistukijat

Lapsiperhevastaavat

Aurajoki, first snow of winter