Aurinkopainotteiset sopeutumisvalmennuskurssit atooppista ihottumaa sairastaville Kanariansaarilla

Iholiitto järjestää atooppista ihottumaa sairastaville sopeutumisvalmennusta Raha-automaattiyhdistyksen tuella.

Sopeutumisvalmennuksen tavoitteena on antaa tietoa atooppisesta ihottumasta, sen hoidosta, kuntoutuksesta ja muista palveluista. Keskeistä on vertaistuen hyödyntäminen sekä ohjatusti että vapaamuotoisesti. Kurssin ohjelmaa kuuluu tietopainotteisia luentoja ja erilaista ryhmämuotoista toimintaa, kuten keskustelu-, rentoutus- ja liikuntaryhmiä. Omahoito ja itsenäinen sairauden kanssa selviytyminen ovat keskeisiä teemoja kurssin sisällössä. Kanariansaarten suotuisa ilmasto ja merivesi ovat keskeinen osa ihoon edullisesti vaikuttavia elementtejä.

Sopeutumisvalmennuskurssi koostuu kolmesta osasta, kahden viikon mittaisesta kurssista Gran Canarialla ja sitä edeltävästä vuorokauden mittaisesta alkujaksosta sekä viikonlopun mittaisesta jälkijaksosta kotimaassa. Jälkijakso pidetään noin kolmen kuukauden kuluttua kurssin jälkeen. Viikonlopun ohjelmalla tuetaan kurssin tavoitteen toteumista. Kaikki kolme jaksoa kuuluvat kokonaisuuteen, johon hakijoiden tulee sitoutua.

Lisätiedot

Tarkemmat tiedot, hakuohjeet ja kurssien ajankohdat löytyvät Iholiiton sivuilta. Voit myös kysyä lisätietoja kuntoutussuunnittelija Teija Launikselta,  puh. 040 5893267 tai sähköposti teija.launis(at)iholiitto.fi.

altaat pieni